Orff Öğretisi İle Erken Müzik Eğitimi
Erken Müzik Eğitimi 4-12 yas gruplarındaki çocuklara sunulan, özgün bir programdır.
Erken Müzik Eğitimi Programı'nın özel amacı, müzikte üstün yetenekli çocukların, müziğe başlamanın en elverişli dönemi olan 3-4 yaşlarında keşfedilmeleri, verilecek özel eğitimle geleceğin sanat yaşamına düzeyli sanatçılar olarak kazandırılmalarıdır.
ORFF- SCHULWERK ANLAYIŞI ÇERÇEVESİNDE ELEMENTER MÜZİK ve HAREKET PEDAGOJİSİ
Elementer Müzik ve Hareket Eğitimi müziğe bir giriş yolu arayan çocukların,gençlerin ve yetişkinlerin müzik ve dansla ilgili çeşitli temel deneyimler edinmelerini hedefler. Besteci [bilgi]Carl Orff,besteci[bilgi] müzik ve dans pedagogu Gunild Keetman’ la birlikte çalışarak geliştirdiği eğitim felsefesine kendi adını vermiştir.
Carl Orff- Schulwerk , insanın içinde zaten var olan yaratıcı güçleri açığa çıkarmasına ortam hazırlayan, temelinde müzik,hareket ve dil olan insana bütün sanatsal alanları kombine ederek öğrenme,keşfetme,deneme ve yaratma ortamı sunan bir eğitim anlayışıdır.
Müzik, hareket ve dil, insanın kendini ifade etme araçlarıdır. İster çocuk- genç, ister yaşlı, ister engelli olsun her insanın içinde kendini sanatsal olarak ifade etme becerisi vardır. Müzik, hareket ve dil ve bu üçünün birleşiminden ortaya çıkan ritim duygusun hissedilmesi ile kişilerin içindeki yaratıcı güç harekete geçmektedir. Bu yaratım sonucu ortaya çıkan ürünler bireylerin kişilik gelişimine katkı sağladığı gibi,sosyal ve iletişim becerilerini de geliştirmektedir.
Carl Orff çalışmalarının içeriğinde,bedenin hareketlerle hazırlanmasından konuşmaların kullanılmasına,konuşmaların ritimlendirilmesinden bu ritimlerin müzik haline gelmesine ve bu araçların bir dizi yaratıcı sürecin sonucunda oluşan sunumuna ( paylaşım ) kadar gelişen her aşamasında vazgeçilmez olan şey ‘’ oyun ‘’ dur.Çalışmalarda sayısız müzik ve hareket oyunları bulunmakta oluğ bu oyunların ders sürecinde ne zaman ve nasıl kullanılacağı dersin o günkü hedeflerine göre Orff Eğitimcisi tarafından belirlenir.
ORFF- SCHULWERK İLKELERİ
1. Orff- Schulwerk yaklaşımında müzik ve hareket eğitimi her zaman bir grupla uygulanır.
2. Çalışmalarda ortak yaratının meydana çıkması için işbirliği yapmanın, birlikte çalışmanın, özen göstermenin , insiyatif kullanmanın ve sorumluluk taşımanın ne kadar gerekli ve yararlı olduğu görülür.
3. Elementer müzik eğitimi genç insanların çeşitli alanlara açılmasına ve daha yüksek konsantrasyonla çalışmalarına yardımcı olur.
4. Sosyal yetkinliğin artması insanların kendilerini başkalarının yerine koyabilme,onların duygularını anlama ve paylaşma yani empati kurabilmelerini sağlar.
muzikdersleri.biz
-
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder